Aktualności
20.12.2022
Z przyjemnością informujemy, iż w ramach projektu „Theory of Change for the Inclusion of Women Migrants in VET” („Teoria zmiany na rzecz włączenia migrantek do kształcenia i szkolenia zawodowego”) jest już dostępny w polskiej wersji językowej Raport podsumowujący fazę badawczą zrealizowaną przez 6 instytucji partnerskich.
Każda instytucja partnerska w fazie badawczej przeprowadziła analizę danych zastanych, zorganizowała zogniskowany wywiad grupowy oraz przeprowadziła badania ankietowe w dwóch grupach docelowych: kobietach migrantkach zapisanych do systemu kształcenia i szkolenia zawodowego oraz pośród kadry instytucji sektora VET.
Celem przeprowadzonych badań było:
– poznanie praktyk, narzędzi i metod włączania migrantów, stosowanych obecnie przez instytucje kształcenia i szkolenia zawodowego w sześciu krajach partnerskich,
– poznanie aktualnych potrzeb i problemów grup docelowych projektu, tj. migrantek oraz kadry pracującej z migrantami w procesie ich włączania do systemu kształcenia i szkolenia zawodowego.
20.12.2022
Z przyjemnością informujemy, iż w ramach projektu instytucje partnerskie zakończyły fazę badawczą, na którą składały się trzy typy badań przeprowadzone w sześciu krajach partnerskich (badania danych zastanych, badania fokusowe oraz badania ankietowe).
Efektem przeprowadzonych przez konsorcjum badań jest Raport Podsumowujący (Synthesis Report), zawierający:
1) omówienie praktyk stosowanych przez organizacje zajmujące się kształceniem i szkoleniem zawodowym (VET) w celu włączania kobiet – migrantek do systemu szkolenia zawodowego;
2) omówienie potrzeb kobiet – migrantek oraz kadry sektora kształcenia i szkolenia zawodowego pracującego z migrantkami.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z Raportem
16.11.2022
W ramach projektu „Teoria zmiany na rzecz włączenia kobiet migrantek do kształcenia i szkolenia zawodowego” konsorcjum kończy etap badawczy, na który składały się trzy typy badań (badania danych zastanych, badania fokusowe oraz badania ankietowe).
Z przeprowadzonych w sześciu krajach partnerskich badań powstanie Raport Podsumowujący zawierający:
1) omówienie przez organizacje zajmujące się kształceniem i szkoleniem zawodowym (VET) stosowanych praktyk w celu włączenia kobiet – migrantek do systemu szkolenia;
2) omówienie potrzeb kobiet – migrantek oraz kadry sektora kształcenia i szkolenia zawodowego pracującego z migrantkami.
14 listopada odbyło się także kolejne wirtualne spotkanie partnerskie na którym omówiono prowadzone działania i zaplanowano przyszłe aktywności projektowe.
14.10.2022

ErasmusDays Deinde OpenDay
W ramach ErasmusDays 2022 Deinde zaprasza wszystkich zainteresowanych na wydarzenie „Dzień Otwarty”.
Miejsce spotkania to siedziba naszego biura. W tym dniu tj. w piątek 14.10.2022 nasze biuro jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych od godziny 10:00 do 13:00. W tym czasie będziemy prezentować projekt InToC.
Prezentacja jest dostępna na naszej stronie oraz pod linkiem do wydarzenia na naszym Facebooku:
05.10.2022
W ramach projektu „Teoria zmiany na rzecz włączenia kobiet migrantek do kształcenia i szkolenia zawodowego” prowadzimy badania mające na celu:
1) określenie praktyk stosowanych przez organizacje zajmujące się kształceniem i szkoleniem zawodowym (VET) w celu włączenia kobiet – migrantek do tego procesu;
2) określenie rzeczywistych potrzeb kobiet – migrantek i kadry sektora kształcenia i szkolenia zawodowego pracującego z migrantkami (kadry zarządzającej, kadry administracyjnej, trenerów, doradców zawodowych, itp.).
W badaniu ankietowym mogą wziąć udział:
- przedstawiciele kadry sektora kształcenia i szkolenia zawodowego (np. doradcy zawodowi, trenerzy, edukatorzy, kadra zarządzająca, kadra administracyjna);
- kobiety – migrantki, biorące udział lub zapisane na szkolenie zawodowe / usługi rynku pracy.
Formularz ankiety jest dostępny zarówno w języku polskim, jak i w angielskim, a samo wypełnienie krótkiej ankiety zajmuje ok. 2 minut.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO PODZIELENIA SIĘ Z NAMI PAŃSTWA OPINIAMI POPRZEZ WYPEŁNIENIE ANKIETY
dostępnej pod linkiem:
30.09.2022
W ramach projektu Instytucje Partnerskie rozpoczęły prace nad rezultatem numer 2 „platformą cyfrową – projektowanie partycypacyjne z wykorzystaniem teorii zmiany na rzecz integracji kobiet migrantek”. W ramach działania partnerzy przygotowują:
- metodologię projektowania partycypacyjnego z wykorzystaniem teorii zmiany, która będzie podstawą zaprojektowania platformy cyfrowej,
- specyfikację platformy,
- narzędzie samooceny, z którego będą mogły korzystać różne grupy docelowe.
Platforma cyfrowa zostanie docelowo umieszczona na stronie internetowej projektu celem wykorzystania jej przez instytucje sektora kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz wspierania kobiet – migrantek.
14.09.2022
Aktualnie konsorcjum pracuje nad rezultatem nr 1 projektu „kurs szkoleniowy – włączenie kobiet migrantek przy użyciu teorii zmiany”.
Pierwsza faza prac nad rezultatem to badania. Każdy partner przeprowadzi badanie w formie analizy danych zastanych, kwestionariuszy ankiety online oraz zorganizuje badanie fokusowe. Celem fazy badawczej w projekcie jest mapowanie aktualnie stosowanych przez organizacje sektora edukacji i kształcenia zawodowego praktyk na rzecz włączenia kobiet migrantek do kształcenia zawodowego. Ponadto badania pozwolą zidentyfikować rzeczywiste potrzeb grupy docelowych, tj. kobiet – migrantek oraz kadry sektora kształcenia zawodowego pracującej z migrantami. Na końcowym etapie badań zostanie sporządzony raport podsumowujący, który zostanie umieszczony na stronie internetowej projektu.
08.08.2022



Pierwsze Ponadnarodowe Spotkanie w ramach projektu InclusionToC
W dniach 28-29 lipca 2022 roku, w Lublinie odbyło się pierwsze ponadnarodowe spotkanie w ramach projektu InclusionToC (Teoria zmian na rzecz włączenia kobiet migrantek do kształcenia i szkolenia zawodowego). W spotkaniu wzięło udział 6 przedstawicieli partnerskich organizacji: Deinde (Polska), IDEC (Grecja), Hip-Hub (Rumunia), LFH albo LHF (Holandia) i RESET (Cypr). Wspólnie zaplanowaliśmy prace projektowe. Pracowaliśmy nad rezultatem projektu, którym jest kurs szkoleniowy w ramach, którego prowadzone są badania danych zastałych, grupy fokusowe i wysyłane są kwestionariusze online. Skupiliśmy się również na opracowaniu programu nauczania. Omówiliśmy strategię upowszechniania.
Zostały przedyskutowane i odesłane do poprawek szkice logo projektu i opracowana została strategia mediów dla projektu. Powstały plany wdrożenia projektu w instytucjach kształcenia i szkolenia. Zajęliśmy się również tematem platformy cyfrowej, której celem jest: Projektowanie partycypacyjne z wykorzystaniem TOC na rzecz integracji kobiet migrantek. Powstał pierwszy szkic tej platformy i zaplanowane zostały działania związane z jej tłumaczeniami. Czas wolny wykorzystaliśmy na zwiedzaniu atrakcji Lublina.
Zobaczcie sami jak wyglądała nasza współpraca :).
Zastrzeżenie:
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.